loading...

servickar

گرمايش مطبوع محل سکونت و آب گرم بهداشتي، همواره از نيازهاي اوليه بشر بوده و مي‌باشد.شايد هنوز هم استفاده از کرسي‌هاي زغالي و بخاري‌هاي نفتي را در بعضي از نقاط ک

بازدید : 132
دوشنبه 31 شهريور 1399 زمان : 10:44

همه چيز در مورد پکيج
گرمايش مطبوع محل سکونت و آب گرم بهداشتي، همواره از نيازهاي اوليه بشر بوده و مي‌باشد.شايد هنوز هم استفاده از کرسي‌هاي زغالي و بخاري‌هاي نفتي را در بعضي از نقاط کشور عزيزمان شاهد باشيم، ولي حقيقت اين است که با توجه به فراواني گاز طبيعي و برقراري امکان دسترسي به اين موهبت الهي، تکنولوژي را بر آن داشته است که راهکارهاي جديدي را براي بشر مهيا سازد. پکيج ديواري دستگاهي است که جايگزين موتورخانه مرکزي شوفاژ گرديده و آب گرم موردنياز جهت تأمين گرمايش محيط، به‌وسيله رادياتورها و آب گرم بهداشتي جهت مصارف روزمره از قبيل شستشو، استحمام و غيره را فراهم مي‌نمايد.
در حال حاضر، پکيج ديواري متداول‌ترين وسيله ايجاد گرمايش شوفاژ در سراسر دنيا است.عدم اشغال فضاي مفيد، ايمني بسيار بالا، استقلال کامل هر واحد مسکوني و رضايت کامل و کافي از عملکرد پکيج ديواري، تقريباً جايي براي ترديد در استفاده از اين سيستم در منازل و واحدهاي تجاري باقي نمي‌گذارد. راندمان بالا و مصرف بهينه سوخت گاز، از ديگر عواملي هستند که دستگاه‌هاي اجرايي را نيز تشويق به توسعه استفاده از پکيج ديواري مي‌نمايد.

پکيج ديواري، که فقط نوع فن دار آن از نظر استانداردهاي معتبر دنيا تائيد مي‌گردد، علاوه بر تأمين گرمايش داخل خانه يا محل تجاري، از طريق رادياتور يا فن‌کوئل يا گرمايش از کف، آب گرم بهداشتي را نيز به‌صورت فوري در اختيار مصرف‌کننده قرار مي‌دهد. همچنين ترکيب اين دستگاه با کولرگازي از طريق يک کويل آب گرم، مي‌تواند علاوه بر صرفه‌جويي در مصرف انرژي، گرمايش مطبوع‌تر و ارزان‌تري را براي مصرف‌کننده مهيا سازد.
استفاده از دودکش مخصوص، کواکسيال (دوجداره) در هنگام نصب پکيج ديواري، اين امکان را فراهم مي‌نمايد که علاوه بر خروج دود ناشي از کارکرد دستگاه به محيط خارج، هواي مصرفي موردنياز دستگاه نيز از محيط خارج تأمين گردد و درنتيجه ايمني کاملي براي مصرف‌کننده فراهم مي‌شود.
پکيج، جايگزيني براي موتورخانه‌هاي قديمي!
حتماً به ياد داريد که در قديم براي گرمايش خانه در بسياري از خانه‌ها يک موتورخانه وجود داشت و سيستم گرمايشي کل خانه از اين طريق تأمين مي‌شد. هزينه زياد موتورخانه‌ها و همچنين زمان‌بر بودن سرويس و نگهداري از آن در کنار فضايي که اشغال مي‌کرد از مهم‌ترين مواردي بود که خيلي از افراد را به استفاده از وسيله‌اي بهتر براي تأمين گرمايش خانه ترغيب کرد.
مدت زيادي نگذشت که پکيج‌ها وارد بازار شدند و جايگزين اين موتورخانه‌هاي پرسروصدا شدند. البته هنوز هم در بسياري از نقاط و خيلي از خانه‌ها براي گرم کردن خانه از بخاري و يا هر وسيله گرمايشي ديگري استفاده مي‌کنند؛ اما پکيج‌ها به يکي از متداول‌ترين وسايل گرمايشي در ميان مردم دنيا تبديل شده‌اند.
روش عملکرد زمستاني
پکيج ديواري در فصل زمستان آب گرم مدار گرم‌کننده را تأمين مي‌کند.وقتي شير آب گرم مصرفي باز شود با عبور جريان آب از سنسور فشار ميکروسوِئيچ اين سنسورفعال شده و با ارسال فرمان به شير سه طرفه برقي از طريق برد کنترل الکترونيک ،مدار رادياتور ها موقتاً قطع شده و آب مدار گرم‌کننده به مبدل حرارتي ثانويه پوسته – لوله هدايت مي‌شود. به‌اين‌ترتيب آب گرم مصرفي به‌صورت فوري تأمين مي‌گردد.بلافاصله پس از بسته شدن شير آب گرم مصرفي شير سه‌طرفه برقي به‌طور خودکار آب گرم مدار گرم‌کننده را به مدار رادياتور هدايت مي‌کند.
نحوه عملکرد تابستاني
در اين حالت پکيج ديواري تنها در زمان نياز به تأمين آب گرم مصرفي به‌صورت خودکار روشن مي‌شود. هنگامي‌که مصرف‌کننده يکي از شيرهاي آب گرم را باز مي‌کند، فرمان روشن شدن مشعل از طريق ميکروسوئيچ سنسور فشار بورد کنترل الکترونيک صادرشده و آب گرم مصرفي با بهره‌گيري از مبدل حرارتي ثانويه پوسته ولوله به‌صورت فوري تأمين مي‌شود. با بسته شدن آب گرم مصرفي بلافاصله دستگاه خاموش خواهد شد.
مزاياي پکيج ديواري
مزاياي پکيج ديواري عبارتند از: استقلال واحدهاي مسکوني از يکديگر،استقلال هر واحد مسکوني در تأمين آب گرم مصرفي و گرمايش محيط،عدم نياز به احداث موتورخانه مرکزي،امکان کنترل سيستم در داخل ساختمان، عدم هزينه شارژ ماهانه و تعمير و نگهداري،سهولت در نصب ، راه‌اندازي ، سرويس و نگهداري،راندمان بالاتر نسبت به موتورخانه مرکزي،امنيت بالاتر به خاطر و جود سنسورهاي آب گرم مصرفي و شوفاژ و سنسور دود و …، عدم اشغال فضاي مفيد در ساختمان‌ها، ابعاد کوچک، تقريباً به‌اندازه يک دستگاه آبگرمکن ديواري معمولي تنظيم دما به ميزان دلخواه،تأمين آب گرم دائم و فراوان در کمترين زمان و جلوگيري از اتلاف انرژي، تأمين گرمايش واحدهاي مسکوني تا متراژ حداکثر ??? مترمربع به‌صورت کامل، کارکرد آرام و بدون صدا، راندمان حرارتي بالا همزمان با صرفه‌جويي در مصرف سوخت، کوتاه شدن مسير لوله‌هاي انتقال آب گرم رادياتور و آب گرم مصرفي به محل موردنظر و درنتيجه جلوگيري از اتلاف انرژي و زمان.
معايب پکيج ديواري
علاوه برمزاياي فوق، تنها عيب پکيج ديواري اين است که فضايي معادل يک کابينت از حجم آشپزخانه را اشغال مي‌کند.
انواع پکيج
انواع پکيج عبارتند از: زميني،ديواري، دودکش دار و فن دار.
پارامترهاي مهم براي انتخاب و تعمير پکيج
? دودکش ساختمان ? متراژ ساختمان? مقدار موردنياز آب گرم مصرفي? تأمين اکسيژن موردنياز دستگاه. نکته بسيار مهم در انتخاب پکيج ديواري شرايط دودکش ساختمان مي‌باشد که براي برطرف شدن مشکل دودکش، در ساختمان‌هايي که دودکش مناسب جهت راه‌اندازي دستگاه‌ها را ندارند، دستگاه‌ها در دو نوع دودکش دار و فن دار طراحي‌شده‌اند.
علاوه بر اينکه به ازاي هر کيلووات توان دستگاه يک مترمکعب فضا نياز است، فضاي اتاق محل نصب دستگاه نيز بايد به محيط هواي آزاد بيرون از اتاق محل نصب دستگاه به‌وسيله يک دريچه دائماً باز ارتباط داشته باشد تا اکسيژن موردنياز دستگاه از محيط بيرون از اتاق محل نصب دستگاه تأمين گردد و هم در صورت نشتي احتمالي، گاز در محيط اتاق جمع نشود
محل نصب پکيج ديواري بايد داراي شرايط ذيل باشد
بالاي اجاق گاز و ساير وسايل گرمازا نباشد.
حداقل فاصله ي دستگاه از ديوار مقابل يک متر باشد.
حداقل فاصله از ديوار يا کابينت مجاور از طرفين ??ساتي متر باشد.
حداقل فاصله از کف تا زير پکيج ???سانتي متر باشد.
حداقل فاصله ي عمودي از کلاهک تعديل پکيج تا دريچه دودکش بايد ?? سانتيمتر باشد.
هرگز نبايد کلاهک تعديل پکيج ديواري را به دريچه دودکش داخل ديوار نصب نمود و حداقل ?? سانتيمتر پايين تر از دريچه دودکش نصب گردد و هر چه بتوان دستگاه را نسبت به دريچه دودکش پايين تر نصب گردد بهتر است. زياد شدن فاصله پکيج به دريچه باعث زياد شدن مکش دستگاه مي شود.
در صورتيکه قصد خريد پکيج ديواري دودکش دار داريد و مي خواهيد پکيج را در داخل کابينت نصب کنيد، حتما توجه کنيد که دستگاه براي احتراق نياز به اکسيژن دارد و حتما بايد درب کابينت کرکره اي باشد تا پکيج، اکسيژن مورد نياز خود را از محيط دريافت کند..
پکيج ايده‌آل منزل شما
تا زيربناي ??? مترمربع: ميزان آب دهي يک پکيج ديواري ?? کيلووات ( ????? وات )، ? ليتر در دقيقه آب ?? درجه سانتي گراد هست که براي منزل مسکوني معمولي با يک حمام و يا يک سرويس بهداشتي و آشپزخانه مناسب است.
تا زيربناي ??? مترمربع: ميزان آب دهي يک پکيج ديواري ?? کيلووات ( ????? وات )، ? ليتر در دقيقه آب ?? درجه سانتي گراد مي‌باشد که براي منزل مسکوني با يک حمام و يک سرويس بهداشتي و آشپزخانه مناسب است، ولي براي منزل مسکوني که داراي دو حمام و يک سرويس بهداشتي و آشپزخانه مي‌باشد مناسب نيست.
تا زيربناي ??? مترمربع: ميزان آب دهي پکيج ديواري ?? کيلووات ( ????? وات )، ?? ليتر در دقيقه آب ?? درجه سانتي گراد مي‌باشد که براي واحدي که داراي ? حمام و سرويس بهداشتي و آشپزخانه مي‌باشد مناسب است
شرايط مورد نياز محل نصب دستگاه :
حجم فضاي محل نصب دستگاه :
محل نصب دستگاه بايد کليه شرايط مورد نياز دودکش را دارا باشد .
به ازاء هر کيلو وات توان دستگاه به 1 متر مکعب فضا نياز است.
به طور مثال دستگاهي که 24 کيلو وات توان دارد به 24 متر مکعب فضا نياز دارد.
در صورتي که حجم محل نصب دستگاه کمتر از حد مورد نياز دستگاه باشد، بايد فضاي محل نصب دستگاه را به اتاق مجاور و يا فضاي آزاد ارتباط داد که مي توان بوسيله بريدن بالا و پايين درب اتاق به اندازه 5 سانتيمتر و يا قراردادن هواکش هاي مشبک در بالا و پايين درب فضاي محل نصب دستگاه را به اتاق مجاور به صورت دائماً باز ارتباط داد.
نکته مهم :
در صورتي که فضاي محل نصب دستگاه کمتر از حد مورد نياز دستگاه باشد و نياز بود که فضاي محل نصب دستگاه به اتاق مجاور و يا هواي آزاد ارتباط داده شود حتماً بايد نوع ارتباط دائماً باز باشد.
به طور مثال نمي توان از پنجره هاي قابل باز و بسته شدن و يا فن استفاده نمود، زيرا ممکن است که پنجره بدليلي بسته شود و يا فن خراب شود و اکسيژن اتاق توسط دستگاه مصرف شود و باعث خفگي افرادي که در آن اتاق هستند بشود.
اکسيژن مور د نياز دستگاه :
علاوه بر اينکه به ازاء هر کيلو وات توان دستگاه به 1 متر مکعب فضا نياز است، فضاي اتاق محل نصب دستگاه نيز بايد به محيط هواي آزاد بيرون از اتاق محل نصب دستگاه يک دريچه يا پنجره دائماً باز ارتباط داشته باشد تا اکسيژن مورد نياز دستگاه از محيط بيرون از اتاق محل نصب دستگاه تامين گردد و هم در صورت نشتي احتمالي، گاز در محيط اتاق جمع نشود.
محل هايي که نمي توان دستگاه را در آنجا نصب نمود :
هرگز نبايد دستگاه دودکش دار را در مکان هايي زير 8 متر مکعب يا فضاهاي بسيار کوچک نصب نمود.
هرگز نبايد دستگاه ها را در دستشويي، توالت، حمام ، رختکن، زيرزمين و امثال آن نصب نمود.
هرگز نبايد دستگاه ها را در مکان هايي که احتمال خطر آتش سوزي دارند مانند : انبار کاغذ، تينر، رنگ و امثال آن نصب نمود.
هرگز نبايد دستگاه ها را در محل هايي که در آن گاز هاي اسيدي موجود مي باشد ( مانند بالاي ماشين لباسشويي و .......) که باعث خوردگي اجزاء داخلي دستگاه شود نصب نمود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 2
  • بازدید سال : 3
  • بازدید کلی : 918
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه